Thursday, December 16, 2010

Pecah kereta..





Pagi selasa arituh masa game MU VS Arsenal..mmber aku call ade dlm pkul 4.30pgi suh aku usya dkt jalan nak pgi medan selera th..dia ckp ade bdk tgh wat job (istilah bgi geng bdk jahat..aku geng bdk baik)..aku msa th tgh mamai trus bgun n bukak tgkp..mmg btul dorg tgh buat keje..tp aku xbrape cam sgt sbb masa th pon tgh gelap lagi...aku usya jek laa..rupa2ny bkn aku usya..mak ngan bpak aku pon usya...aku masa nak amik port sbb xpasal2 aku kne blasah ngan dorg..mklum laa aku ni bkn kaki gado..yg aku kesian owner kete yg kne pecah th laa..yer laa..bape byk dia abeh duit nak kasi kete th cantik..last2 senang2 jek kne pecah n barg2 kne rembat...dari sumber yg aku leh caye laa (ade ala2 polis x)..sound system n radio dia bdk th sempat bukak..yg lain xdpt..slamat th jek yg dorg dpt rembat...tp melelah gak laa air mate aku rasa owner th..yer laa.msti dh byl gle duit abeh nk bagi kete th cantik...keter MYVi tp convert jdi Passo...korg taw laa modal nak wat th bape...aku dgr pon cuak harge dia..gle babi mahal...aku pon pelik laa skrg ni byk kes pecah kete n ragut...cuba laaa pkir sket ble terkena dkt diri or ahli keluarga dorg...msti dorg pon akan rasa ape yg org lain pnh kne..baru la nak nyesal..tp bnda nyesal ni skjap jek bro...2 ke 3 bulan buat laa balik..bnda wat keje th masyuk..hari2 duit dalam poket lebat..sape xnak wat mcm th...

"Eh lu ni Rafi..ckp mcm lu ade pengalaman jek?msti lu penah buat kan"hehehe

Aku bercakap dari pengalaman kawan2 aku yg penah wat keje mcm ni....aku ni jenis ngan sume org aku kawan....tp ble dorg wat keje jahat th..aku takde laa ikut..xpasal2 aku lak yg kne nnti...naya jek beb...makan xabeh th..klau kantoi ngan org kampung..mau komot kne bedal...silap2 leh mati beb..mcm kes baru2 ni dkt mane th..aku tgk brite...tp th laa tuhan bagi otak pkir laa sebelum buat keje mcm th..
aku ni mane laa brani wat banda2 mcm ni laaa...paling jahat pon aku merempit jek taw..takde masa aku nak wat keje2 mcm th..aku leh pkir lagi...bnda jahat ni skjp jek...sket ari nnti kne laa tgkp ngan pak polisi...sabar jek...
pada owner2 kete yg penah kereta mereka kne pecah..aku harap korg byk2 laa bersabar ea bro...roger...hehe



No comments:

Post a Comment