Monday, February 7, 2011

Safee Sali akan ke Pelita Jaya FC bukan ke Persib Bandung ...


Gambar dkt atas ni logo dua kelab yg bertanding dalam Indonesia Super League atau ISL yg dikaitkan dengan Safee Sali penjaring terbanyak AFF Suzuki Cup...tp aku tak pasti lagi btl atau tidak yg safee akan bermain utk Pelita Jaya FC  sbb sebelum ni kelab Persib Bandung yg slalu dikaitkn dengan Safee...tp tbe2 Safee sign dgn Pelita Jaya FC .. Hal ini diakui oleh Direktur Teknik Pelita Jaya, Rahim Soekasah..aku pn xpasti rumors th btl ke tidak...tp dlm Twitter dgn Official Website kelab Persib Bandung pon dh heboh jgk yg safee sign dgn Pelita Jaya FC..(Gua pelik laa..sign dgn Pelita Jaya FC tp yg heboh dkt Persib Bandung .. Ape kes?) ... dan dari sumber yg aku search dgn GOOGLE nilai perpindahan Safee ke Pelita Jaya FC USD50ribu .... bg aku jumlah tu boleh dikatakan besar laa jgk bg player dari Malaysia...aku pn GOOGLE la lgi sejarah Pelita Jaya FC ni...byk yg menarik..dikenali sbg THE YOUNG GUNS dilatih oleh bekas pemain kebangsaan Singapore dan Kuala Lumpur Fandi Ahmad..klau korg tak kenal pgi tanya abg GOOGLE....dia sume tau dan aku pon tgk laa senarai player2 utk Kelab Pelita Jaya Fc .. sume muda2 wa ckp lu...ibarat Arsenal Indon laa...bg aku laa..aku tak tau laa ape yg korg nak pggl...hehe...kalau rumors ni btl aku doakan yg Safee Sali akan sukses di Pelita Jaya FC .. pgi sane main bola sepak bkn belajar menari poco2 tau bro...

Mohd Safee Sali semasa
Event Nike dkt One Utama

No 10 Safee Sali

Safiq Rahim Dan Safee Sali

Safee Sali Bersama Top Score Trophy


- Posted using BlogPress from my iPhone




2 comments:

  1. ohh. yeke? memang kecoh sana sini, dia pegi persib bandung. tapi tiba2 pegi pelita pulak? hmm

    ReplyDelete
  2. th yg pelik...mayb pelita bayar gaji lebih kot..

    ReplyDelete